god lunch

Klockan är 12:12 och jag ska gå upp. Har faktiskt varit vaken ända sedan halv 11 men jag har en svennebanan i sängen brevid som gillar att sova. Nu i veckan så var det ju en gigantisk cyklon, Yasi, i Cairns QLD. Den var grymt stor och alla kanaler ställde in sina vanliga program och visade allt om den istället, som tur var så blev ingen allvarligt skadad, istället så föddes faktiskt tre stycken små barn där medan cyklonen åkte runt och förstörde. Tycker så otroligt synd om alla Queenslanders där uppe, de har nyss haft så mycket översvämningar och nu det här. Inte deras tur-år precis. Här så hade vi faktiskt lite översvämningar i lördags, skulle till en fest med Lina och Cleavland och vi fastnade nästan i allt vatten, det var helt sjukt hur mycket det var och det ville inte sluta regna heller. Har aldrig sett så mycket regn. Alla stackare som hade källare var ganska körda också eftersom de flesta källare svämmade över. En annan katastrof här i Werribee är ju att imorgon börjar skolan. Inte så hemskt kanske men måste ju göra klart allt mitt holiday hw och då får jag ju stå i som bara den idag om jag vill ha det klart. Jajamensan. Inte så mycket annat som hänt här i veckan vad jag vet, hoppas att allt är bra i Sverige, hörde att far min åkte ner till Kalmar ett tag nu de senaste dagarna, måste erkänna att jag är lite avis. Saknar släktingarna och familjen. Inte långt kvar tills jag ser dem igen dock, puh. Ta hand om er! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0